Datas

http://afspanama.blog.hu/ http://hierkommtbalazs.blogspot.com/ http://finnishexperiences.blogspot.com/ http://afsfranciadrazse.blogspot.com/

Naptárom

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Balázs Dánia AFS 2010/11

Cső! Ez a blog az 1éves dániai csereprogimról szól:)

HTML

Friss Kommentárok

oktober kozepen fagyoskodva

2010.10.13. 20:31 | Baláccs | Szólj hozzá!

 Hej!

Immaron oktober honapjat szamlaljuk kedves csaladom, barataim es egyebb idegen fajok. :) Az idojaras kezd danra fordulni. Reggel sotetben keltem es sotetben indultam suliba. Szerencsere biciklim kerekparlampavla rendelkezik. Kb 8 korul kezdett vilagosodni es kodmentesedni az ido. Valami vizszeru sz_r csopogott ram utam soran.

De vegre befejeztuk a sproguge-t azaz a nyelvhetet. Hetfotol szerdaig angol es nemet oram volt csak. Hetfon egy freestyle rapper nyitotta a programot 80 perces allitolag szorakoztato musoraval. Hat megmondom oszinten en vegigaludtam a tomegben. Semmit sem ertettem, szoval talan a 10.percben mar huztam a lobort. Talan 2-3 alkalommal a tapsviharra felebredtem, de folytattam a szunyam. NAgyon unalmasak voltak a napok. Tobbek kozt irtam verset 2 osztalytarssal csoportban es szoloban is probalkoztam. Nemeten nem igazan tudom mi volt, mert volt valami film amibol 20percet lattam, mert dan suliban voltam. Persze utana kaptam a feladatok tomkeleget a filmmel kapcsolatba. Sokszor eljuttattam a mogyoro agyakig: "-Ember nem voltam itt. Mi a sz__t kezdjek ezzel most?!". 

Idezem verseinket:

The Poem:

My heart is filled with uncertainty, Nobody´s there beside of me.

Sitting by myself, wondering, What have become of him?

It´s all supposed to be safe and bright, But down here it sure feels like night.

A lot of people are here, in this forest of stone, But why am I the only one alone?

In people´s eyes there is fear to find, Everybody have frightening thoughts on their mind.

Upstairs they have to beware, Down here it feels like a nightmare.

For every hour that goes by, I am hoping soon to say goodbye.

From this darkness to be released, Wonder when there will be peace.

  - Irta : Sara, Mads og Balazs :D 

Hetfo a 2. DAN vizsga volt, amelyet kb 0 idoaldozassal konnyeden megcsinaltam. Jo volt hallgatni, h ki mennyit tanult ra.:) (gyokerek:D) 8/8an megcsinaltuk. Vegre valahara a 2balfa__ helye balfek csaj is megcsinalta az 1. tesztet kemeny !11 het utan!. Az ember gondolna, ha ennyi kellett nekik az 1. tesztre, mennyi kell majd a masodikra??!! :D 1amerikai csaj lemondott a 2. teszt lehetosegerol, csak az oszi szunet utan ugrik neki. Lusta volt tanulni es hat nincs egy szinten velem, hogy engedje azt a luxust, hogy nem tanul. (gyokeeeeeeeeer:P ) 

Nos 2 hete tortent buli jol sikerult. Kiveve 1 dolgot nem tudok felfogni! 1et! Az udito 5 korona, de a pizzaszelet 30. Hogy van ez???? Es ien kis lofarkat kaptam. Szegyeljek magukat uraim magasztos hangnemben is:D (ez jol hangzik, de nem tudom a jelenteset az altalam irt mondatnak=). )

Mult heten AFS-Camp volt. Nagy remenyekkel mentem oda...es tertem is vissza. :) NAgyon faszan leszervezett kis "osszejovetel" volt. 26-27 cserediak egy helyen.               1.nap - Nem ertem mert kellett este 7re menni vacsoraval, ha losz__t nem csinaltunk csak egyutt ettunk es takarodtunk agyba. Persze kaptunk kage-t (suti:D)                             2.nap - 8orai keles, hideg viz, ismetlem HIDEG VIZ a zuhanynal!!! Rutinos nagyreggeli. Coffee(elengedhetetlen itt a coffee, a dansk culture resze) 3bogrevel reggelire. :) Workshop tehat 3csoportra voltunk osztva es beszelgetes a daniai eletrol, suli, csalad, celok...stb. NAgy SZERENCSEMRE 3 azsiai is volt a csoportomban:/:) Nem utalom oket, csak vicces, hogy nem tudnak angolul meg sehogyan se normalisan :D. Ebedre hamburger meg kage:D+coffee 2bogrevel:D Workshop ujra, majd vacsi es kage. Kozben kihagytam,hogy a fiuk a fociztak, mig a lanyok setaltak a varosban. MAjdnem mindenki veresre rugtalta a labait, ugyanis csuszos palya volt, es mezitlab toltuk igy a teremben. Egyik elvtars gitarral jott taborba. Megszolalt a -"Knocking on heavens door cimu dal 7-8 nyelven. :) Jo volt es kellemes, hogy kulonleges vagyok. Senki se tudta pontosan kimondani magyarul, hat miert is...meg ott tartottam a taborban, hogy hol van MAGYARORSZAG, meghogy nem angol, nemet, francia vagy netan spanyol az anyanyelvem. :D Na mind1. Kihagytam, hogy verseny zajlott a 3csoport kozott, ahol 2. helyezest ertunk el.(tortasutes es egyebb szorakoztato feladatok)2.!!- tehat senem looser, senem takarito brigad.(az 1. helyezett takaritott kaja utan) TAlentshow csoportonkent...meno volt.:D Majd korlatlan ebrenmaradas, azert hajnali 3kor eliundultam hajcsizni.                                                                                                       3.nap - 8orai keles, DE! volt MELEG VIZ, sot neha FORRO!!!!- elsem hittem. REggeli komotosan 4 szemelyes asztaloknal 8-9en coffee-val. Nyami :P No cukor, neha szar iz :) A napot pakolassal es takaritassal toltuttok. Jah es levelet irtun k magunknak. Celjaink, elvarasaink. Februarban fogjuk visszakapni levelunk a teli taborba. JOt fogok rohogni...:) Delutan 3 - szomoruan utott az ora, nagy olelkezes, mokazas ismet es bucsu. Hozzategyem, hogy Domingora es ram mindig raszoltak, hogy halkabban, mert sok volt a szorakozasunkbol neha a stab tagoknak:) Volt egy AFS oleles, mindenki-mindenkit. Majd megismeteltuk:D paran..;) 

HAzaertem es kanadai unneples. A szomszed Canadanban szuletett, szulei lejottek, mi meglettunk hivva. Pulyka meg sok mas egyebb, hgoy kipukkadjak. :) Det var dejligt - Nagyszeru volt. 

IDeznem sajat versem is : 

School is

 

School is a place where a student can be rude

School is helping you to get a bad or a good mood

School is a place with dudes

School is

School is like wars

School is a building with doors

School is smaller than the bigger stores

School is

School is where you can be smarter

School is not forming you martyr

School is your life starter

School is

School is usually warm

School is saving students from the storm

School is a life form

School is

School is a prison for me

School is not giving you pee

School is where you cannot be free

School is…

 

Mange tak:) NAgyon buszke vagyok magamra, hogy ennyire tehetseges es kreativ vagyok. Es szavakba tudom fogalni a suli irant erzett, senvedelyekkel tuzdelt gondolataim.

Jovohet osziszunet...csak 1 hetes :) Vakacio! 2ejszakara a nagyszulok nyarihazaba megyunk. :) Lesz osztalybuli, es csaladi szulinap is emellett. Allitolag elhivtam a venezuelia csajt shoppingolni(jo tudni rola), de nem hiszem ,hogy lesz ra idom.:)

Es egy sztori keddrol. A bicom mar nagyon idegelt, hogy a nyerge folyton lecsuszik. Felhivtak bicosbacsit, hogy megkene neznie. Oke kedden suliba bicoval kinlodva. Persze valaki fellokte a bicom...puff -1 kerek. Bicosbacsi 1oran keresztul javitotta. Matricat ragasztott a lyukra...kellett valami uj cucc, amiert kocsiba ultunk es elmentunk3an. UGyanis Elia from Italy velem tartott bicosurhoz jopofizni. :D Szoval most tokjo a bicom, de ez nem jelenti, hogy gyakrabban fogok bicozni. Bar...ki tudja? :) 

Lassan kezd hosszu lenni a blogom. De van par vicces sztorim az angol nyelvet ismeroknek. 

1.: Aleha, Columbiabol nem tud angolul, danul, SOT meg SPANYOLUL SE jol beszelni. Innet kovetkezik, hogy minden nap rohogunk rajta Domival(Domingo fra Chile)                           pl. : Its okay - Das okay(ALeha szerint..) teacher - t-shirt :D das funny, Balazs no remember?, Dont you remember helyett.

2.: ANgelica, Olaszorszagbol, akinek a testvere Caterina. Eszak-Olaszban a nevek elott hasonlo dolgok vannak mint Nemetorszagban. pl La Caterina---> Venezuelaban La Caterina egy macskakaja neve...szegenyt ezzel duhitjuk :)

3.: Angelica a weight(nehez) angol szot ugy ejti mint a white(feher) szot. Tehat csak neztunk, mikor azt mobdta h My bag is white.(a taskam feher, de igazabol a taskaja nehez volt)...persze leeht magyarazkodni, de nem jon ki a sarbol mar:)

Remelem mindent leirtam, mert elrohodtak az izmok a kezeimben, hiszen szerintem mar vagy fel oraja irok. Ezzel zarnam is a szot.

Vi ses ! 

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsdania.blog.hu/api/trackback/id/tr282369545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása