Datas

http://afspanama.blog.hu/ http://hierkommtbalazs.blogspot.com/ http://finnishexperiences.blogspot.com/ http://afsfranciadrazse.blogspot.com/

Naptárom

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Balázs Dánia AFS 2010/11

Cső! Ez a blog az 1éves dániai csereprogimról szól:)

HTML

Friss Kommentárok

10 éjszaka

2011.06.18. 19:02 | Baláccs | Szólj hozzá!

Hosszú idö után ismét írásra szántam el magam. Ez az utolsó blogom! Nincs több :) Ahogy múlik az idö, az események is gyorsan pörögnek.

A rossz hír, hogy repül az idő. A jó hír, hogy te vagy a pilóta.

Május 26 - utolsó tanítási nap, majd tanulási szünet, vizsgákra való felkészülés céljából. A dánok általános 8.osztálytól évvégi vizsgákon vesznek részt. Én egyedül angol vizsgán vettem részt. 5 órás szenvedés - 1 óra nyelvtan (fordítás, dán magyarázás-.-), 4 óra lehetöség egy esszét írni 900-1200 szó között. Otthon a kemény 250 szavas esszék felelevenedtek a fejemben :).

Lezajlott a Hede Rytmer nevü zenefesztivál Silkeborgban, ahol többek közt az Alphabeat is fellépett. Otthon is hihetetlen árak vannak, de itt a napijegy 450kr(16000HUF), a 3napos "bérlet" pedig 900Kr(32000HUF). 3színpad, legjobb esetben 2 produkció egyszerre. Akció: 10 sör "csak" 400Kr(14000HUF)! A koncertek után eldobált müanyag poharak. 3 koncertet láttam a szombati napon, Dúné nagyon jó volt :)

Az AFS-szel tartottunk 1 búcsúestet - családok, tanárok, diákok. MI, cserediákok egy show-t adtunk elö: élet cserediákként. Kaptunk ajándékot, de nekem ezek inkább emlékek lesznek.

A Midtjylland Avis(közép jülland újság) egyik cikjében fel vagyok tüntetve. Interjút adtunk 4en egy újságírónak. Természetesen fénykép is készült.

Múlt héten a szomszéd farmon dolgoztam, mint egyfajta önkéntes. A dánoknak vizsgáik vannak, tehát AFS javasolta minden egyes diáknak, hogy keressen valami munkát. Munkahelyem, a szomszéd farm volt. 500 tehén, mondhatni fél 1000 :) Tehenetfejtünk - tögytörlés, fejés, géprecsatolás. A munka kimerítö volt, hisz az elsö 3 napomon reggel 4kor kezdtem. Szerencsére napi 4-5 óra volt mindez.

Kedden ismét AFS volt - tehénfarm látogatás, és szélmalom nézes. Lehetöségúnk nyílt felmászni a szélmalomba. 50 méter magas, viszonylag sima út vezetett a tetöre. Szép kilátás, feledhetetlen élménnyel való gazdagodás.

Végezetül: hideg idöjárás van (16-18fok), esövel társítva. Hétfön útra kelünk Legolandbe, végre :) Remélem nem fog sok esö esni... Jövö vasárnap út Koppenhágába, majd kedden (júni 28) Magyarország. Mindjárt otthon vagyok. Az érzelmeim kettösek, hisz otthon várnak a régóta nem látott családtagok és barátok, de ugyan akkor elhagyom a dániai életem. Nagyon fog hiányozni minden. 

Extra hír : 92kg érkezés után jelenleg 75,5 kg körül tanyázok :D WOW

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsdania.blog.hu/api/trackback/id/tr142995747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása